lauantai 26. maaliskuuta 2011

Ostoksilla

Tilipäivä oli torstaina. Juhlistin sitä eilen parilla hankinnalla, jotka eivät ehtineet olla toivelistalla kovin kauaa - joskus vaan iskee ajatus ja sitten on pakko päästä ostoksille! :)

Leivänpaahdin meillä on, mutta se on jossain alakerran varaston syövereissä. Teki mieli paahtoleipää, mutta ajatus varaston penkomisesta ei houkutellut liikaa. Ratkaisu: osta uusi leivänpaahdin :). Kyseisiä vempaimia oli laidasta laitaan, hinnoista kun puhutaan. Arvokkaimmat lähes 200 euroa! Ne varmaan myös voitelee leivät valmiiksi? Mulle riitti edullisempi versio. Philips on ollut hyvä merkki telkkareissa, miksei siis paahtimissakin. Tänään oli virallinen testi. Toimii.

Philips - let's make things better (taitaa olla vanha slogan, mutta ei sillä väliä)


Kamerakurssi saa aikaan outoja mielitekoja... kuten ajatuksen uudesta kamerasta. Mun Fuji Finepix S9500 on edelleen ihana, tykkääntykkääntykkään. Huonona puolena (ainoana sellaisena) on koko ja paino. Ei viitsi joka päivä raahata mukana. Ratkaisu: osta uusi kamera. En halunnut mitään viimeisenpäälletässäonkaikki -kameraa, mutta pieni ja kevyt ja hyväksi havaittu olisi paras vaihtoehto. Kyselin Novitan Neulomossa mielipiteitä ja suurin osa antoi äänensä Canonin Ixus -mallille. Mulla oli joskus muinoin 2 megapikselin Ixus ja olin siihen oikein tyytyväinen. 

Kaupassa oli jos jonkinmoista kameraa, onneksi mulla oli jo tiedossa, millaisen haluan. Myyjäpoitsu oli avulias ja tietäväinen. Ihmettelin eroa Ixus 105:n ja 220:n välillä (hintaeroa 80 euroa). Olihan niissä jonkin verran eroa, mutta päädyin edullisempaan, sillä mullahan oli ja on jo hyvä kamera. 

Paketissa ei ollut mukana tietenkään muistikorttia, joten ostin SanDiskin 4GB:n Ultra SDHC -kortin ja säilytyskoteloksi Gollan musta-kultaisen pussukan.

Uutta kameraa olen testaillut jo hieman, vaikuttaa oikein hyvältä ja tätä voisi alkaa kanniskella vaikka joka päivä repussa. Koskaan ei tiedä, milloin on kuvattavaa työmatkalla :).



2 kommenttia:

  1. Tuollaisia kameroita olen muutaman myynyt. Mitä maksoi?

    VastaaPoista
  2. 109 euroa oli hintana, jostain nettiliikkeestä olisi saanut hieman edullisemminkin.

    VastaaPoista