sunnuntai 6. toukokuuta 2012

Sandra

Koukku: 4 mm
Lanka: Gedifra Tiago (50% silkki, 50% viskoosi)
Langan menekki: 70g
Valmiin työn mitat: noin 15cm x 15cm
Käytetty aika: aloitettu 5.5.2012, valmis 6.5.2012
Malli: Sandra (mun oma malli)

Olin visioinut jo jonkin aikaa iltalaukun muotoa ja kokoa. Eka yritys oli huovutettu malli, lankana Dropsin Alaska (mun ehdoton suosikki, kun puhutaan huovutukseeen sopivista lagoista!) Se oli ihan OK, mutta ei kuitenkaan sellainen, mitä halusin. Tulin samalla siihen tulokseen, että huovutus ei ole paras vaihtoehto pieniin laukkuihin, jos ei halua kovin tönkköä. Kyllä mä senkin version johonkin käyttöön kenties laitan, mutta viimeistellä (eli vuorittaa yms.) en sitä aio.

Toinen yritys syntyi pelkästään virkkaamalla, pyykkikone sai vapaapäivän. Eli kassia ei ollutkaan tarkoitus huovuttaa. Malli ja koko on aikalailla sama kuin huovutuksen jälkeisellä koekappaleella. Tästä versiosta tuli mielestäni oikein onnistunut, kuvat eivät tee oikeutta ja vääristävät hieman muotoa.

Tiagon lisäksi tarvin myös ohuempaa virkkauslankaa, mokkanauhaa, 6/0- kokoisia helmiä ja yhden isomman helmen toimittamaan napin virkaa.  

Mistä nimi Sarah? (Työ)kaverin veljen vaimolla todettiin hiljattain rintasyöpä. Näyttää siltä, että se saatiin kiinni hyvin aikaisessa vaiheessa, joten hänellä on hyvät toipumismahdollisuudet. Koskapa mun kassista tuli vaaleanpunainen (Alaskainen oli puna-musta) eikä sillä ollut vielä nimeä, totesin Sarahin olevan passelin nimen. Täytyy vielä varmistaa, että kirjoitin sen oikein - ehkä nimi onkin Sara... 

Muoks. Nimi onkin Sandra, ei Sarah eikä Sara...



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti