sunnuntai 20. helmikuuta 2011

Puolikas Lilytopia

Koukku: 4 mm
Lanka: Regia Hand-dye Effect by Kaffe Fassett (70% villa, 25% polyamidi, 5% akryyli)
Langan menekki: 54 g
Valmiin työn mitat: levys 80 cm, korkein kohta 42cm
Käytetty aika: aloitettu 19.2.2011, valmis 20.2.2011

Sain langan SNY:ltäni ja nyt siitä on hieman yli puolet käytetty :). 

Jossain vaiheessa meni mun laskelmat hieman pieleen, sillä alkuperäisen ohjeen mukaan lankaa menee noin 920 metriä ja virkkuukoukuksi mainittiin 5 mm. Huivi on ympyrä, jos tekee ohjeen  mukaan.

Mulla oli lankaa 420 metriä, joten ajattelin tehdä hieman pienemmällä koukulla puoliympyrän. Mun ajatusmaailman mukaan lankaa ei olisi pitänyt silloin jäädä paljoa. No kuinkas kävikään... ei ihan ajatukset toteutuneet :). Haittaako se sitten vai ei, sitä ei tarina kerro. 


Laitoin huivin toiseen reunaan napin, jolla huivi kenties pysyy hieman paremmin kiinni, pienenpuoleinen kun on. Käyttöön pääsee, siitä olen aivan varma. Värit voisi sopia kivasti uuden, punaisen nahkapuseroni kanssa yhteen.

2 kommenttia:

  1. Vau. Hieno ja tekoon ei näyttänyt menevän kauan :) Väri toimii hyvin huivissa. T: Sny:si Ps. seuraavan langan väri onkin haastavampi ja lanka ohuempi - katsotaas mitä siitä keksit :)

    VastaaPoista
  2. Jaahas, vai pidät hullua jännityksessä?? :) Mä yritän odottaa maltillisin mielin ;).

    VastaaPoista